Przeczytaj więcej o VoIP i TeleCube
Autor: TeleCube / 2 listopada 2022

Co to jest telefonia VoIP i jakie ma atuty?

Jeśli korzystasz w firmie z tradycyjnej telefonii lub telefonii komórkowej i borykasz się w związku z tym z niedogodnościami oraz ograniczeniami zachęcamy do przeczytania niniejszego artykułu. 📢 Piszemy w nim o telefonii VoIP i przedstawiamy ją na przykładzie naszej telefonii TeleCube. Z artykułu dowiesz się, co to jest telefonia VoIP, jakie posiada zalety, ile kosztuje oraz jaką promocję przygotowaliśmy dla nowych Klientów. Jesteśmy przekonani, że po lekturze, zdecydujesz się przetestować TeleCube i samemu sprawdzić dlaczego tak wiele firm postanowiło wdrożyć telefonię VoIP u siebie.

Czym jest telefonia VoIP?

Nazwa telefonia VoIP powstała od technologii VoIP, z której korzysta. VoIP to technika przetwarzania głosu w taki sposób, by można go było przesłać przez Internet. Aby zatem móc realizować połączenia przy użyciu telefonii VoIP (zwanej zamiennie telefonią internetową, a czasami po prostu…VoIP), potrzebne jest przede wszystkim stabilne łącze internetowe oraz odpowiednie, odpowiadające Twoich preferencjom urządzenia (np. telefon VoIP, laptop czy telefon komórkowy). Jednym z najdłużej działających na polskich rynku operatorów telefonii VoIP jest nasza telefonia TeleCube.

Podstawowe atuty telefonii VoIP TeleCube

Telefonia VoIP daje wiele możliwości, których nie posiadają (albo oferują w ograniczonym zakresie) telefonia analogowa czy komórkowa. Wśród nich można wyróżnić:

➡️ Urządzenia dopasowane do potrzeb firmy – w TeleCube możesz dzwonić m.in. przy użyciu stacjonarnych aparatów telefonicznych IP (przewodowych, bezprzewodowych); komputera i laptopa (wykorzystując bezpłatną aplikację TeleCube SIP) czy telefonu komórkowego z odpowiednim komunikatorem VoIP. Nie musisz ograniczać się tylko do jednego rodzaju urządzenia w Twojej firmie. Możesz dopasować je do odbiorcy, działu bądź formy pracy (np. home office, delegacja, biuro).

➡️ Numery telefoniczne stacjonarne (niezależne od siedziby firmy) i komórkowe – numery telefoniczne nie są związane z łączem telefonicznym i miejscem prowadzenia działalności, jak to ma miejsce w telefonii analogowej. Dlatego mając firmę np. w Jeleniej Górze można używać numerów stacjonarnych np. z Gliwic czy Warszawy. Co więcej w telefonii VoIP można też realizować połączenia korzystając z polskich numerów komórkowych.

➡️ Bardzo duża ilość jednoczesnych połączeń, przy użyciu tego samego numeru – dzięki telefonii TeleCube w Twojej firmie może być realizowanych jednocześnie nawet kilkadziesiąt rozmów przy użyciu jednego numeru telefonicznego. Jeśli zależy Ci na tym żeby pracownicy rozmawiając z Klientami prezentowali się takim samym numerem w TeleCube jest to możliwe. Pracownicy korzystają z tzw. numerów wewnętrznych (kont SIP) i dzięki temu Twój główny numer może być używany przez wielu z nich. To oczywiście nie przeszkadza w tym by mogli oni posiadać także swoje dedykowane numery stacjonarne bądź komórkowe.

➡️ Infrastruktura łatwa do wdrożenia – do korzystania z TeleCube oprócz urządzenia (i ewentualnie słuchawek bądź aplikacji) jest potrzebne jedynie stabilne łącze internetowe. Dlatego w odróżnieniu od telefonii analogowej w prosty sposób ją wdrożysz i w razie potrzeby sprawnie przeniesiesz do nowej siedziby lub tylko czasowo dopasujesz do nowych warunków (np. okresowa praca zdalna).

➡️ Wirtualna centrala m.in. z menu IVR, kolejkami i SMS od 39 zł netto + 23% VAT/mies. – TeleCube jest także dostawcą E-centrali. Wirtualna centrala służy do zarządzania kwestiami telekomunikacyjnymi, w tym połączeniami. Centrala wspiera i automatyzuje działania Twojej infolinii. Dzięki centrali Twój Klient np. nie usłyszy już sygnału zajętości; łatwo połączy się (tonowo, będąc instruowany przez komunikaty audio) z odpowiednią osobą oraz otrzyma określone wiadomości SMS. Centrala jest oferowana w formie 4 pakietów do wyboru. Pakiety różnią się ceną oraz ilością i rodzajem numerów oraz funkcji. Wśród opcji wirtualnej centrali znajdują się m.in. IVR, kolejki, automatyzacja SMS, nagrywanie rozmów, telekonferencje, widget callback, API, wirtualny lektor,

➡️ Zarządzanie via Panel Klienta dostępny 24 h/7 dni – zarządzanie Twoimi usługami, połączenia i urządzeniami telefonicznymi odbywa się poprzez intuicyjny Panel Klienta TeleCube, na który można wejść przy użyciu przeglądarki internetowej.

➡️ Dostęp do bilingu online oraz statystyki i raporty rozmów – w TeleCube masz dostęp do historii połączeń (w tym nieodebranych) i SMSów, online via Panel. Na bieżąco możesz je sprawdzać, wyszukiwać przy użyciu filtrów oraz pobierać raporty.

Jeszcze więcej zalet

Wymieniliśmy już wiele atutów telefonii VoIP TeleCube. Jeśli jednak jeszcze Cię nie przekonaliśmy do niej, to poniżej prezentujemy kolejne.

➡️ Darmowe rozmowy w sieci, tani abonament – rozmowy wewnątrz sieci TeleCube są bezpłatne, niezależnie od ich ilości. Najtańszy abonament kosztuje 9 zł netto + VAT/mies. Zawiera on m.in. 2 numery stacjonarne, biling online, SMSy, pocztę głosową i stawki za rozmowy od 5 gr netto/minutę.

➡️ Numery zagraniczne z blisko 60 krajów, od 19 zł netto + VAT/mies. – możliwość zakupu polskich numerów to nie wszystko. Oferujemy także numery z innych krajów. W wielu przypadkach nie musisz nawet posiadać oddziału w danym kraju aby zakupić z niego numer.

➡️ Wielokanałowy kontakt z BOK TeleCube tj. czat, telefon, call back, mail – szanujemy naszych Klientów i dbamy o najwyższy standard wzajemnych relacji. Dlatego udostępniamy Klientom TeleCube kilka kanałów komunikacji, aby mogli korzystać z tych, które preferują.

➡️ Dogodne warunki współpracy m.in. prepaid (bez Umowy) – nie wymagamy podpisywania Umów okresowych (acz takie też oferujemy wraz z pakietem minut i SMSów). Z TeleCube można korzystać na zasadzie przedpłaty (prepaid) i w razie potrzeby łatwo zrezygnować z usługi.

➡️ Bezpłatne i nieskomplikowane przeniesienie numeru stacjonarnego i/lub komórkowego – do TeleCube możesz przenieść swoje aktualnie używane polskie numery stacjonarne i komórkowe. Procedura jest stosunkowo prosta. Wystarczy, że wygenerujesz na Panelu Klienta TeleCube odpowiedni Wniosek i wyślesz go podpisanego do nas. My zajmiemy się pozostałymi kwestiami administracyjnymi, za które nie pobieramy opłat.

➡️ Integracja z TeleCube CRM – oferujemy autorski system CRM do zarządzania kontaktami z Klientami. Jest on zintegrowany z naszą telefonią VoIP oraz wirtualną centralą. TeleCube CRM posiada m.in. takie opcje jak: historia kontaktu, karta Klienta, dialer, zakładka z nieodebranymi połączeniami.

Ile to tak naprawdę kosztuje? Będziesz pozytywnie zaskoczony

Kilka kwot już w niniejszym artykule zostało zaanonsowanych m.in. cena (9 zł netto + VAT/mies.) najtańszego pakietu telefonicznego. Jeśli jednak chciałbyś korzystać z wirtualnej centrali wtedy najniższy jej koszt, w opcji na max. 5 stanowisk (pakiet Start) wynosi 39 zł netto + VAT/mies.

Im droższy pakiet Wirtualnej Centrali, tym więcej funkcji oraz numerów jest zawartych w cenie jego abonamentu. Funkcje niedostępne w tańszych pakietach można jednak do nich dokupić, podobnie jak dodatkowe numery.

Do kwoty abonamentu należy doliczyć opłaty za realizowane połączenia i SMSy. Jak już jednak wspomnieliśmy rozmowy w ramach sieci TeleCube są bezpłatne. Opłaty dotyczą połączeń zewnętrznych i SMSów. Rozmowy wychodzące kosztują od 5 groszy netto + VAT/minutę (m.in. na polskie numery stacjonarne), a SMSy od 9 groszy netto + VAT. Warto jednak dodać, że w ramach Umowy okresowej na pakiet Mini lub dowolny pakiet Wirtualnej Centrali oferujemy co miesiąc pulę darmowych minut i/lub SMSów.

Kolejne koszty generują urządzenia do realizacji połączeń. Gdy jednak posiadasz już firmowe laptopy czy komputery (zaopatrzone w słuchawki) albo telefony komórkowe i chciałbyś przy ich użyciu dzwonić wtedy w urządzeniach desktopowych możesz wykorzystać naszą bezpłatną aplikację TeleCube SIP, a w telefonie mobilnym inny dedykowany komunikator (jest ich kilka do wyboru, niektóre są bezpłatne). Jak widzisz, w określonej sytuacji, koszty sprzętu mogą być nieduże albo zerowe, bo nie musisz go dokupować. Jeśli jednak chcesz wykorzystać dedykowane aparaty VoIP, musisz być przygotowany na dodatkowe wydatki.

Okres testowy, sprawdź jakość i określone funkcje

Wiemy, że decyzja o zmianie usługi telekomunikacyjnej i operatora nie jest łatwa. Dlatego w pierwszej kolejności firmom, które nigdy nie korzystały z TeleCube, a może nawet z telefonii VoIP, proponujemy niezobowiązujący 14-dniowy okres próbny z darmowymi minutami i testowymi numerami telefonicznymi. W trakcie testów można poznać oferowane usługi i ich funkcje, zapoznać się z Panelem Klienta oraz sprawdzić jakość połączeń. To ułatwi z pewnością podjęcie ostatecznej decyzji o rozpoczęciu współpracy. Wejdź na: telecube.pl/rejestracja i wybierz pakiet, który chcesz przetestować.

Chcesz nas poznać jeszcze lepiej?

Jeśli w trakcie testów lub przed ich realizacją chciałbyś porozmawiać z nami, bardzo chętnie będziemy do Twojej dyspozycji. Proponujemy tradycyjną rozmowę telefoniczną lub wideoprezentację oferty (przy użyciu Zoom lub MS Teams).

A może jesteś ciekawy co mówią o nas Klienci? Zachęcamy zatem do odwiedzenia strony z referencjami wystawionymi przez naszych użytkowników i obejrzenia filmu 🎬 Opinie Klientów o telefonii TeleCube🎬 zapraszamy na seans. Sprawdź za co nas cenią i jakie atuty podkreślają.

Zniżki, nawet ponad 25%, dla Twojej firmy!

Jeśli udało nam się Ciebie przekonać do TeleCube i chciałbyś przetestować Wirtualną Centralę to zachęcamy do zapoznania się z naszą najnowszą Promocją „PromoCentralka 2022”. W jej ramach przyznajemy, po okresie próbnym, rabaty od 15% do ponad 25% na 3 wybrane pakiety centralki TeleCube. Zapraszamy do odwiedzenia dedykowanej strony: telecube.pl/promocje/promocentralka-2022/, sprawdzenia szczegółów Promocji i pobrania Kodu Promocyjnego.

Jeśli masz pytania związane z artykułem chętnie udzielimy na nie odpowiedzi. Skontaktujesz się z nami poprzez:  telefon (221 13 14 15), email: info@telecube.pl lub czat na stronie www. Jesteśmy do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku od 9:00 do 17:00.