Ikonka WebRTC

WebRTC

Wykonuj szyfrowane rozmowy poprzez przeglądarkę internetową

WebRTC – co to jest?

Technologia WebRTC (ang. Web Real-Time Communication) czyli komunikacja w czasie rzeczywistym przez sieć internetową jest projektem typu open source stale rozwijanym przez W3C. Jest to swego rodzaju proste API, umożliwiające strumieniowanie sygnalizacji za pomocą web socketów wbudowanych w przeglądarki. Pozwala na przesyłanie dźwięku i obrazu, a także plików bezpośrednio z poziomu przeglądarki internetowej lub aplikacji mobilnej. Wykorzystuje standardowy kod HTML5 i skupia w sobie zbiór najpotrzebniejszych protokołów komunikacyjnych. Wszelkiego rodzaju połączenia realizowane z wykorzystaniem tej technologii wymagają pełnego szyfrowania.

Dzięki technologii WebRTC w prosty sposób można zrealizować połączenia telefoniczne poprzez przeglądarkę internetową. Aby prowadzić rozmowy wystarczy wprowadzić dane (w tym przede wszystkim dane do logowania do Twojego Konta SIP) do komunikatora wykorzystującego wtyczkę SIPML5 na przeglądarce.

Zalety:

Do największych zalet WebRTC z pewnością można zaliczyć to, że:

  • jest darmowe ponieważ jest to open source’owy interfejs programowania aplikacji;
  • charakteryzuje się bardzo wysoką jakością przesyłanego dźwięku;
  • jest łatwe do zintegrowania i wdrożenia;
  • nie wymaga instalacji specjalnego oprogramowania czy wtyczek;
  • realizowane połączenia są w pełni szyfrowane z wykorzystaniem protokołu SRTP;
  • doskonale współpracuje z technologią VoIP.

WebRTC w TeleCube

Telefonia TeleCube posiada z powodzeniem wdrożoną technologię WebRTC.

Jeśli chcesz skorzystać z technologii WebRTC do dzwonienia za pomocą przeglądarki Internetowej korzystając z web socketów, należy obowiązkowo włączyć funkcję szyfrowania połączeń na danym numerze wewnętrznym w Twoim Panelu Klienta TeleCube.

WebRTC w TeleCube bardzo dobrze współpracuje z darmową wtyczką SIPML5, w całości napisaną w JavaScript.

Jak włączyć szyfrowanie

W TeleCube istnieje możliwość ręcznego włączenia szyfrowania dla poszczególnych numerów wewnętrznych.

W tym celu należy zalogować się do swojego Panelu Klienta, a następnie:

  • z zakładki „Wirtualna Centrala” wybrać „Konta SIP (Wewnętrzne)”;
  • kliknąć w zębatkę przy numerze wewnętrznym, z którego połączenia mają być szyfrowane;
  • wejść w „Edytuj ustawienia Konta SIP”;
  • w sekcji „Opcje Zaawansowane” przy „Szyfrowanie rozmów” kliknąć „Włączone”;
  • na koniec zapisać zmiany.
Funkcja szyfrowania połączeń
Szyfrowanie połączeń

Jak znaleźć dane do logowania do SIPML5

Jeżeli masz już włączoną funkcję szyfrowania rozmów w TeleCube, możesz teraz bezpiecznie prowadzić rozmowy w technologii WebRTC.

Dane potrzebne do logowania do komunikatora opartego o SIPML5 znajdziesz na swoim Panelu Klienta TeleCube. Wejdź kolejno w zakładki „Wirtualna Centrala” i „Konta SIP (Wewnętrzne)”. Przy wybranym koncie SIP kliknij zębatkę i wybierz „Ustawienia Konta SIP”. Z wyświetlonego pop-upa odczytaj dane, a następnie wprowadź je w odpowiednie pola w komunikatorze.

Logowanie do SIPML5
SIPML5 logowanie
Ustawienia zaawansowane w SIPML5
SIPML5 ustawienia zaawansowane