Ikonka funkcji Wiadomości SMS

Bramka SMS

wysyłaj z Panelu lub przez API

wiadomość SMS, wiadomości tekstowe

Co to jest?

W TeleCube masz możliwość wysyłania wiadomości tekstowych SMS. Możesz je przesyłać pojedynczo lub hurtowo (tą samą treść do wielu odbiorców, jednocześnie).

Jakie są koszty?

Oferujemy 3 rodzaje wiadomości SMS:

  • SMS Standard, w cenie – 9 gr netto / SMS, gdzie pole nadawcy jest losowe.
  • SMS Premium, w cenie – 16 gr netto / SMS, w którym można ustawić własne alfanumeryczne pole nadawcy (z indywidualną nazwą) lub wykorzystać do wysyłki dedykowany (9-cyfrowynumer z puli TeleCube (o tym jak się w niego zaopatrzyć przeczytasz tutaj).
    Ważne! – SMS Premium TeleCube nie służy do wysyłania wiadomości przy użyciu skróconych, 4 lub 5 cyfrowych numerów.
  • Zagraniczny SMS, w cenie – 39 gr netto za SMS na dowolny numer zagraniczny (brak zróżnicowanych stawek w zależności od kierunku).
    Ze względu na obowiązujące regulacje prawne i obowiązki nałożone na Operatorów, może wystąpić sytuacja, w której prezentacja nadawcy SMS zostanie zmieniona (dostosowana) do regulacji prawych obowiązujących w kraju adresata wiadomości. TeleCube nie bierze odpowiedzialności za wystąpienie tego typu przypadków. SMSy zagraniczne można wysyłać z losowego numeru komórkowego lub alfanumerycznego pola nadawcy (po wcześniejszym zatwierdzeniu tego pola nadawcy, o czym mowa poniżej).

PAKIETY SMS. Jeśli planujesz wysyłkę dużej ilości wiadomości SMS polecamy zakup Pakietu SMS, dzięki któremu możesz zaoszczędzić nawet kilkaset złotych na kampaniach SMS, wysyłanych na polskie numery komórkowe.

Pakiet SMS jest ważny 30 dni. Do wyboru oddajemy 11 Pakietów, które różnią się ilością SMSów (od 500 do 1 mln.) oraz ceną za SMSa (od 14 gr. do 6,7 gr.). Najtańszy Pakiet zawiera 500 SMSów i kosztuje 70 zł netto. Celem zakupienia wybranego Pakietu należy zalogować się do Panelu Klienta TeleCube i w menu górnym kliknąć Bramka SMS > Pakiety SMS. Następnie należy wybrać konkretny Pakiet i opłacić go na podstawie faktury pro-forma. Kliknij i sprawdź szczegółowe informacje na temat Pakietów SMS TeleCube.

W przypadku SMS Standard, istnieje możliwość odpowiedzi na niego (przez Odbiorcę), do maksymalnie 24 godzin od wysłania SMSa.

Korespondencja SMS, w obu kierunkach będzie możliwa, jeśli zdecydujesz się na skorzystania z dedykowanego numeru komórkowego. Taki numer jest dostępny w pakietach wirtualnej centrali (w ilości od 1 do 4, pakiety od Biznes do Elite), oraz można go nabyć, już od 29 zł netto / miesiąc (w każdym przypadku przy jego aktywacji jest pobierana jednorazowa opłata aktywacyjna, od 29 zł netto). Numeru komórkowego można używać również do realizacji połączeń telefonicznych w ramach TeleCube (ceny połączeń wychodzących są zgodne z cennikiem TeleCube). Aby móc korzystać z ww. numeru komórkowego należy posiadać dowolny pakiet TeleCube. Korzystając z dedykowanego numeru komórkowego można wysyłać jedynie SMSy Premium.

Sprawdź jak działa bramka SMS i inne funkcje e-centrali. Przetestuj bezpłatnie przez 14 dni wybrany pakiet wirtualnej centrali, bez zobowiązań i karty kredytowej.

Przeznaczenie?

Funkcja SMS (SMS VoIP) powstała jako alternatywa dla kontaktu telefonicznego z klientami, szczególnie gdy chcemy przekazać krótką informację w formie tekstowej, zamiast rozmawiać przez telefon. Opcja ta bardzo dobrze sprawdza się również jako komunikat o aktualnie trwającej promocji lub przypomnienie o np. umówionym spotkaniu.

Jak korzystać?

Jeśli chcesz wysłać SMS to po zalogowaniu do Panelu wybierz w głównym menu opcję „Bramka SMS”. Następnie kliknij „Wyślij SMS” i wypełnij odpowiednie pola, tj. numer/y odbiorcy oraz treść wiadomości.

Pamiętaj o tym, że niektóre znaki jak:  ^ { } [ ] ~ \ | [enter] są liczone jako dwa. A przez zastosowanie znaków diakrytycznych (występujących z polską literą, tzn. „ą, ć, ę, ł, ń, ó, ś, ź, ż” bądź samodzielnie) zmniejszasz (o ponad połowę) limit znaków w Twoim SMSie. Warto zatem sprawdzać, pod polem do wpisywania treści, informacje o ilości pozostałych znaków i liczbie SMS. A dodatkowo można skorzystać z pola (poprzez zaznaczenie go) „Usuń znaki specjalne”, aby usunąć znaki diakrytyczne.

Do wiadomości SMS można także wstawiać emotikony. Celem dodania emoji, znajdując się w polu tekstowym wybierz na klawiaturze kombinację klawiszy „Windows” i symbolu kropki „.”. W efekcie otworzy się okienko, z którego będziesz mógł wybrać i wstawić do tekstu preferowany emotikon.

Po wstawieniu emotki/emotek zalecamy sprawdzenie pod polem tekstowym w „Pozostało znaków”  liczby pozostałych do wykorzystania znaków. Emotki, jako znaki specjalne powodują zróżnicowane (w zależności od konkretnego emotikonu) zmniejszanie ilości znaków.

Możemy również ustawić datę wysyłki w późniejszym terminie, dookreślając dzień i godzinę. Jest to bardzo wygodne gdy planujemy wysłać SMS, w czasie nieobecności w biurze (braku dostępu do panelu TeleCube).

W treści SMS możesz umieścić link do konkretnej strony www. Jeśli strona ma długi adres możesz wygenerować na Panelu jego krótszą wersję. W tym celu wystarczy kliknąć w przycisk „Wstaw link skrócony” i w nowo otwartym oknie wypełnić odpowiednie pola.

Wysyłanie wiadomości SMS w telefonii VoIP TeleCube
Wiadomość SMS, tworzenie i wysyłanie

Domyślnie SMSy są wysyłane z losowych numerów. Jednak możesz też skorzystać z opcji SMS Premium i przesyłać SMSy, gdzie w polu nadawca zostanie umieszczona wybrana przez Ciebie nazwa. W celu ustawienia pola nadawcy, przejdź do zakładki „Bramka SMS”, a następnie „Pole nadawcy”. Kliknij w przycisk „Dodaj pole nadawcy” i wprowadź żądaną nazwę. Pole nadawcy może składać się z maksymalnie 11 znaków, przy czym dopuszczalne są znaki: A- Za-z0- 9 (spacja) – pełne numery telefonu są niedozwolone. Pole nadawcy może zawierać maksymalnie 3 cyfry występujące po sobie i musi zawierać co najmniej jedną literę.

Po wprowadzeniu pola nadawcy kliknij przycisk zapisz. Teraz pracownicy TeleCube zweryfikują poprawność wprowadzonej nazwy, a o zakończonej weryfikacji zostaniesz powiadomiony osobną wiadomością e-mail.

Pobierz oświadczenie aby skorzystać z opcji SMS Premium
Dodawanie pola nadawcy w opcji SMS Premium

Posiadając numery komórkowe w naszej sieci można bezpłatnie skorzystać z funkcji „SMS na Email”. Dzięki niej wszystkie przychodzące wiadomości SMS możesz otrzymywać również na Twoją skrzynkę email. Wystarczy usługę włączyć i wskazać adres/y mailowe. Ustawienia funkcji obejmują wszystkie Twoje numery komórkowe w sieci TeleCube. Chcąc wprowadzić indywidualne ustawienia dla konkretnego numeru komórkowego, przejdź kolejno zakładek do „Wirtualna Centrala” > „Numery Telefonu” > „Zarządzaj numerami”, a następnie kliknij przy danym numerze w przycisk „Ustawienia dla przychodzących wiadomości SMS” i wpisz adekwatny adres email, na który wiadomości mają być przesyłane.

W ramach abonamentu udostępniamy możliwość bezpłatnego zintegrowania się z naszym systemem (API), w celu nadawania wiadomości SMS. Aby skorzystać z tego rozwiązania należy na panelu kliknąć w górnym menu w zakładkę „Bramka SMS”, a następnie „Integracja (API)”.

Pobierz dokumentację integracji z API:

  • Integracja z naszym SMS API – j. polski – [Pobierz]
  • Integracja z naszym SMS API – j. angielski – [Pobierz]

Bramka SMS na schemacie centrali

Dodanie elementu „Bramka SMS” do Twojego schemat centrali pozwoli Ci wysyłać wiadomości, zgodne z nadanymi ustawieniami, automatycznie po trafieniu przez Twojego Klienta na ten element podczas połączenia z Twoją infolinią. Dowiedz się więcej.

Konwersacje SMS

„Konwersacje SMS” umożliwiają zapoznanie się z pełną historią wymienionych wiadomości SMS z danym numerem wprost z Panelu Klienta. W prosty sposób znajdziesz całą korespondencję ułożoną chronologicznie, tak jak np. w skrzynce na Twoim smartfonie. Zobacz szczegóły.

Auto-odpowiedź na SMS

Dzięki funkcji „Auto-Odpowiedź na SMS” automatycznie będą wysyłane odpowiedzi na wiadomości SMS otrzymane na Twoim numerze komórkowym w TeleCube, dla którego tę usługę włączysz. Korzystając z tej możliwości możesz automatycznie poinformować nadawcę o otrzymaniu wiadomości lub podziękować za jej wysłanie. Sprawdź szczegóły.

Ankieta SMS

Chcesz po zakończeniu rozmowy wysłać do Klienta ankietę, aby zadać mu kilka pytań i np. dowiedzieć się jak ocenia on obsługę telefoniczną w Twojej firmie? Koniecznie skorzystaj z naszej funkcji jaką jest „Ankieta SMS”. Zobacz szczegóły.

SMS po rozmowie

Opcja „SMS po rozmowie” umożliwia zautomatyzowaną wysyłkę SMSa zaraz po zakończeniu połączenia albo w określonym czasie od jego zakończenia. SMS po rozmowie można wysłać na polski numer komórkowy. Sprawdź szczegóły.

Rozmowa na SMSa / Wdzwoń się

Zamów połączenie z upoważnionego numeru zewnętrznego wysyłając SMSa lub wdzwoń się na dedykowany numer aby prowadzić rozmowy prezentując się swoim numerem w TeleCube. Dowiedz się więcej.