Dłoń klikająca przycisk telefonu
Autor: TeleCube / 28 stycznia 2015

TeleCube – Wirtualna centrala telefoniczna VoIP

W poprzednich wpisach omawialiśmy zalety i możliwości VoIP. Niniejszym, skupimy się na usłudze o nazwie wirtualna centrala telefoniczna (nazywanej również: centralka ipbx lub centrala telefoniczna w chmurze). Umożliwia ona wykorzystanie pełnego wachlarza funkcjonalności dostępnych w ramach telefonii internetowej.

Jak stworzyć wirtualną centralkę

Centralka telefoniczna jest to narzędzie, za pomocą którego, możemy usystematyzować sposób zarządzania połączeniami telefonicznymi w swojej firmie.

Jeszcze całkiem niedawno centrale telefoniczne były dość skomplikowane w obsłudze. Bez pomocy usługodawcy bądź informatyka trudno było się odnaleźć w ustawieniach tego systemu. Dlatego też postanowiliśmy stworzyć bardzo prostą i intuicyjną wirtualną centralę telefoniczną dla telefonii VoIP. Żeby z niej korzystać, nie musimy instalować żadnej aplikacji na komputerze. Do jej obsługi wystarczy posiadać dostęp do internetu i dowolnej przeglądarki internetowej. 

Aby ustawić TeleCube na potrzeby Twojej firmy wystarczy przejść prosty proces, który składa się tylko z 3 kroków:

  1. wyboru numerów wewnętrznych,
  2. przypisania numerów zewnętrznych,
  3. utworzenia schematu działania centrali.
W kroku pierwszym

Staje przed nami trudna decyzja jaką jest wybór numeru stacjonarnego dla firmy. Jest to najważniejszy krok, gdyż wybrany numer telefonu prawdopodobnie będzie tym, z którego będziemy korzystali przez cały okres prowadzenia naszej działalności. Warto podkreślić, że wśród numerów dostępnych w TeleCube są nie tylko numery polskie, ale również międzynarodowe (numery zagraniczne należy zakupić osobno, gdyż nie są wliczone w ramach danego pakietu). Numer możemy wybrać losowo, ale również poszukać takich, które zawierają ulubiony lub charakteryzujący firmę ciąg cyfr.

Jeżeli jednak chcemy korzystać z numerów, które posiadamy już w naszej firmie, jest to również możliwe. Dotychczasowe numery można przenieść do TeleCube. Wystarczy jedynie wypełnić odpowiednie dokumenty i dostarczyć je do TeleCube, a my dopełnimy wszelkich formalności związanych z przeniesieniem.
Zwieńczeniem działań w ramach kroku pierwszego może być utworzenie numerów wewnętrznych. Numery wewnętrzne (tzw. konta SIP) są to zindywidualizowane numery np. dla każdego działu w firmie, czy też dla faksu.

Krok drugi 

Dopisanie do naszej bazy, numerów zewnętrznych, czyli np. posiadanych już numerów komórkowych pracowników firmy.

Krok trzeci 

Jest już krokiem ostatnim. Na tym etapie ustalamy, jak będzie działała telefonia VoIP w firmie. Jak będą w niej uporządkowane i przypisane poszczególne numery telefonów oraz inne funkcje dostępne w tym systemie.

Tworzenie schematu działania wirtualnej centrali

Istotne jest, by dokładnie przemyśleć, jak chcemy zarządzać naszymi połączeniami, a następnie odpowiednio zaprojektować strukturę działania centrali telefonicznej telefonii internetowej TeleCube. Przy tworzeniu schematu  mamy do dyspozycji następujące elementy*:

  • warunek czasowy,
  • zapowiedź/komunikat,
  • IVR,
  • poczta głosowa,
  • kolejkowanie,
  • zespół,
  • wirtualna sala konferencyjna.

Schemat tworzony jest w wygodnej formie, z wykorzystaniem myszki i graficznego interfejsu. Poszczególne elementy możemy dowolnie dobierać i przesuwać po ekranie. Schematy mogą być bardzo proste, jak również rozbudowane, wykorzystujące wszystkie dostępne elementy, w tym np. IVR, które jest najlepszym rozwiązaniem, jeśli posiadamy call center. Warto dodać, że system zawsze sprawdza prawidłowość danego schematu. Jeśli nawet popełnimy jakiś błąd, możemy liczyć na powiadomienie, o jego wystąpieniu.

Schemat działania centrali TeleCube można w dowolnej chwili zmienić tzn. dodać do niego nowy element lub też jakiś element usunąć. Dobrze opracowany schemat, łączący prawidłowo wszystkie komórki w firmie jest bardzo istotny dla kontaktu z klientem. Ważnym jest zatem by owego klienta dobrze poprowadzić i skierować do określonej jednostki w firmie, w której zostanie odpowiednio obsłużony.
Z drugiej strony, źle przygotowany schemat działania centrali, taki który sprawi, że klient będzie błądził pomiędzy różnymi jednostkami spowoduje, że może się on zniechęcić. 

Jednak bez obaw, opracowanie takiego schematu nie jest trudne. Aby Was o tym przekonać i pomóc, przygotowaliśmy filmy instruktażowe, które prezentują jak stworzyć własną centralę VoIP w TeleCube. Filmy są dostępne na naszym kanale YouTube tutaj. Jeśli jednak nadal będziecie mieć wątpliwości czy pytania zapraszamy do kontaktu z nami.

*poszczególne elementy omówimy szczegółowo w kolejnym wpisie