IVR-TeleCube
Autor: TeleCube / 26 marca 2015

Co to jest IVR i dlaczego warto go wdrożyć w firmie?

automatyczna sekretarka

Czym jest IVR?

Czy chcesz usprawnić komunikację telefoniczną z Twoimi klientami? A może szukasz rozwiązania, które sprawi, że klient nigdy już nie trafi na zajęty numer dzwoniąc do Twojej firmy oraz nie będzie brać udziału w łańcuszku przełączania i przekierowywania go na inne numery? Mamy dla Ciebie, dobrą wiadomość. Takie rozwiązanie istnieje i nazywa się IVR (z ang. Interactive Voice Response, czyli interaktywna odpowiedź głosowa). I to o nim napiszemy w poniższej notatce.

IVR – jak to działa

Jak działa IVR? Bardzo prosto. Udostępniasz dla klientów jeden numer kontaktowy do Twojej firmy. Klienci dzwoniący pod ten numer najpierw usłyszą uprzejme powitanie. Następnie dowiedzą się, jakie mają opcje do wyboru, tzn. jaki numer tonowy mają wybrać, aby połączyć się konkretnym działem, osobą czy np. pocztą głosową. Finalnie naciskają odpowiednią cyfrę na swoim telefonie i rozpoczynają rozmowę.

Przykład zastosowania IVR

Przykładowo, w firmie prowadzącej sprzedaż płytek ceramicznych po odsłuchaniu powitania klient wysłuchuje komunikatu informującego jaki powinien wybrać numer by połączyć się z działem, który go interesuje:

„Dzień dobry witamy w firmie PeCeXYZ. Wybierz tonowo numer wewnętrzny aby wysłać fax lub połączyć się z konkretnym działem.

1 – dział handlowy
2 – magazyn
3 – dział marketingu
4 – salon firmowy
5 – księgowość
6 – wyślij fax
7 – sekretariat

Powyższy schemat obrazuje tylko najprostsze rozłożenie IVR. Jednak drzewo takiego rozwiązania może mieć bardzo dużo opcji, czego przykładem jest np. infolinia w banku.

IVR w telefonii TeleCube

IVR jest jedną z funkcji Wirtualnej centrali telefonicznej TeleCube. W połączeniu np. z warunkiem czasowym, pocztą głosową czy kolejkowaniem, tworzy nowoczesne narzędzie, które powoduje, że klienci są obsługiwani sprawnie i czytelnie.

Jeżeli w danym momencie wszyscy pracownicy konkretnego działu np. sprzedaży będą prowadzili rozmowy telefoniczne i każda linia będzie zajęta to dzięki opcji Kolejka, klient w słuchawce swojego telefonu zamiast usłyszeć sygnał zajętości, nie zostanie rozłączony ale usłyszy stosowny komunikat informujący go, że wszystkie linie są zajęte, i że wystarczy poczekać na linii by ktoś odebrał jego połączenie.

Wszystkie te udogodnienia mogą być dostępne dla Twoich klientów pod jednym, głównym numerem telefonu Twojej firmy. Zamiast korzystać z wielu numerów, wystarczy jeden, łatwy do zapamiętania. Dzięki niemu klient może połączyć się z dowolnym pracownikiem. Dodatkowo, co najważniejsze, nie usłyszy sygnału zajętości. Aktywując opcję IVR w wirtualnej centrali dla telefonii VoIP jednocześnie może być prowadzonych wiele rozmów.

Ile kosztuje IVR i czy mogę go przetestować?

IVR wchodzi w skład pakietów Wirtualnej Centrali TeleCube. Najtańszy pakiet Start, kosztuje 29 zł netto / miesiąc *. Jest on dedykowany na 4 stanowiska telefoniczne.
IVR, jak i pozostałe funkcje centrali możesz przetestować przez 14 dni, bez zobowiązań i opłat.

Chcesz przetestować pakiet Start? Zapraszamy na stronę: www.telecube.pl/rejestracja/?product_id=15

Chcesz poznać inne pakiety i możliwości wirtualnej centrali TeleCube? Kliknij tutaj.

* Aktualizacja z 27 lipca 2021 r.: W dniu 9 marca 2021 r. TeleCube wprowadził nowe wersje pakietów. Pakiet Start kosztuje obecnie 39 zł netto / miesiąc. Ponadto zawiera 5 numerów wewnętrznych. Więcej na temat nowych pakietów można się dowiedzieć w naszym blogowym wpisie.