Sowa TeleCube fakty i mity o VoIP 2
Autor: Kamil Pietrasik / 26 lutego 2016

Obalamy mity na temat VoIP – część 2

Przyszła kolej na drugą część serii o najpopularniejszych mitach dotyczących VoIP. Tym razem analizujemy, czy połączenia są bardzo tanie, ale opłaty za dodatkowe usługi raczej wysokie oraz czy samodzielność w obsłudze konkretnych funkcji i ustawień faktycznie oznacza, że przedsiębiorca jest zostawiany sam sobie.

1. Koszty w VoIP – tanio czy drogo?

Koszty połączeń telefonicznych realizowanych u operatorów VoIP jeszcze parę lat temu były diametralnie niższe niż u tradycyjnych dostawców. Dziś już te dysproporcje nie są tak duże, choć nadal dostawcy VoIP mają bardzo konkurencyjne taryfy. W TeleCube stawka za połączenie na polski (i np. niemiecki) numer stacjonarny wynosi 5 groszy netto/minutę, a na komórkowy 11 groszy netto/minutę.

Jak zatem wygląda kwestia kolejnej opłaty tj. abonamentu. Z tym bywa bardzo różnie. Ponieważ jest to zależne od wielu składowych. Porównajmy jednak przykładową ofertę dla firmy u jednego z najstarszych tradycyjnych polskich operatorów m.in. sieci stacjonarnych. Opłata abonamentowa za jeden numer stacjonarny w przypadku umowy na 12 miesięcy to 45 zł netto, do tego wymienna ilość minut (np. 90 minut na polskie numery stacjonarne). Koszt połączenia z polskim numerem stacjonarnym wynosi 11 groszy netto/minutę, a z komórkowym 16 groszy netto/minutę.

Możemy tę ofertę porównać np. z pakietem Mini w TeleCube, gdzie miesięczne utrzymanie dwóch numerów miejskich kosztuje 9 zł netto, a do tego przy umowie na 12 miesięcy oferujemy 50 minut połączeń m.in. na polskie numery stacjonarne (dotyczy połączeń w cenie 5 groszy netto za minutę). Dodając do tego porównania ceny za połączenia i dodatkowe funkcjonalności w ramach pakietu Mini (fax internetowy, możliwość wysyłania SMS i inne) łatwo można policzyć, jak duże oszczędności generuje wybór oferty TeleCube.

Co ważne z TeleCube można również korzystać w opcji prepaid, czyli bez konieczności podpisywania umowy okresowej. W takiej sytuacji Klient doładowuje konto i realizuje połączenia do momentu wyczerpania się na nim środków.

Na korzyść TeleCube przemawia również możliwość realizacji 14-dniowego testu usługi. Umożliwia on nie tylko sprawdzenie opcji dostępnych w pakiecie, ale również jakości rozmów, przed podjęciem ostatecznej decyzji.

2. Czy dodatkowe rozwiązania naprawdę dużo kosztują?

Koszt usług dodatkowych jest wyceniany bardzo różnie w zależności od operatora. Wpływ na cenę mają również ilość i charakter funkcjonalności oraz to czy przedsiębiorca decyduje się na osobne urządzenie, np. sprzętową centralę, czy też preferuje rozwiązania w tzw. chmurze, jak np. wirtualna centrala.
TeleCube swoją ofertę pogrupował w pakiety, które opracowano w oparciu o dotychczas wybierane rozwiązania. Widząc, z jakich funkcjonalności firmy najczęściej korzystają w określonych przedziałach finansowych, opracowano zbiory usług, które spełnią zarówno podstawowe oczekiwania, jak i te bardziej zaawansowane. Poza wspomnianym pakietem Mini TeleCube oferuje 4 pakiety wirtualnej centrali. Podstawowy pakiet o nazwie Start, kosztuje 29 zł netto miesięcznie i zawiera:

  • 4 numery wewnętrzne,
  • 2 numery miejskie,
  • Wirtualny faks,
  • Billing online,
  • podstawowe funkcje Wirtualnej Centrali (m.in. IVR, warunek czasowy, kolejkowanie, zapowiedzi głosowe),
  • Wirtualnego lektora.

Kolejne pakiety posiadają więcej numerów oraz dodatkowe funkcje, jak np. nagrywanie rozmów oraz telekonferencje. Zamiast zakupu droższego pakietu, TeleCube umożliwia również modyfikację aktualnie używanego. Możesz dokupić numery miejskie i wewnętrzne oraz określone usługi, np. telekonferencje. W przypadku niestandardowych potrzeb Klienta koszt dodatkowych opcji wprowadzanych do pakietu ustalany jest indywidualnie i jest zależny od skali modyfikacji.

3. Brak wsparcia technicznego.

Czy faktycznie przedsiębiorca decydujący się na VoIP jest pozostawiony sam sobie? Tu również nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Są operatorzy, którzy oferują merytoryczne wsparcie na każdym etapie współpracy, i to przy użyciu wielu kanałów komunikacyjnych. Są i tacy, z którymi kontakt jest utrudniony.

O urządzeniach i ich konfiguracji pisaliśmy już w poprzednim artykule. W tym skupimy się na samych usługach i ich funkcjach. W tym przypadku TeleCube ma bardzo proklienckie rozwiązanie. Udostępnia intuicyjny panel Klienta i to nie tylko dla podstawowych opcji jak: billing połączeń, faktury, informacje o pakiecie, zasilenie konta, dodanie i zarządzanie numerami czy wysłanie faxu, ale przede wszystkim dla funkcji wirtualnej centrali.

Ustawianie poszczególnych możliwości centrali telefonicznej, np. menu, kolejek czy przekierowań jest dostępne w kilka kliknięć myszy. Możliwość samodzielnej pracy z zapleczem swojej Wirtualnej Centrali daje ogromną niezależność. Zmieniając przykładowo sam komunikat powitalny i okresy jego emisji, przedsiębiorca nie jest zależny od zewnętrznego serwisu, którego dyżury pokrywają się nierzadko ze standardowymi godzinami pracy, a wdrożenie zmian zajmuje kilka godzin lub nawet dni. Takie drobne modyfikacje w TeleCube przedsiębiorca może wykonywać z poziomu przeglądarki internetowej w dowolnym i dogodnym dla niego momencie. Graficzny i łatwy w obsłudze panel nie będzie stanowił żadnego wyzwania. Dodatkowo w przypadku jakichkolwiek trudności, na Kontakt czekają specjaliści TeleCube, którzy udzielą wyczerpujących informacji.

Mity VoIP, część druga – podsumowanie

W niektórych mitach znajduje się ziarnko prawdy, część przy zaawansowaniu technologicznym VoIP jest już nieaktualna. TeleCube dba o to, by każdy potencjalny klient otrzymał wszystkie informacje na temat usług tak, by zagwarantować jego zadowolenie. Zapraszamy do pierwszej części mitów na temat VoIP oraz do darmowych testów TeleCube.

Aktualizacja: Od 9 marca 2021 r. zmianie uległy ceny oraz zawartość pakietów Wirtualnej Centrali TeleCube. Wspomniany w treści artykułu Pakiet Start został rozszerzony o dodatkowy numer wewnętrzny oraz zwiększono ilość minut wymiennych na SMSy (przyznanych po podpisaniu Umowy). Obecnie można go nabyć w cenie 39 zł netto miesięcznie. Więcej informacji znajdziesz tutaj.