Powiadomienia i przypomnienia
Jak często zdarza się, że umawiamy się na spotkanie czy na wizytę np. u fryzjera, a potem o tym zapominamy? Zapewne niejednokrotnie miałeś do czynienia z taką sytuacją i nie byłeś z tego zadowolony.
Zbawienne wtedy okazują się różnego rodzaju powiadomienia, przypominające nam o tym co mieliśmy zrobić. Możemy korzystać z aplikacji kalendarza, którą znajdziemy w każdym telefonie komórkowym. Jednak tu też trzeba pamiętać, że należy takie spotkanie do kalendarza dodać. Jednakże gdy jesteśmy po tej drugiej stronie, tzn. po stronie firmy, i nie chcemy, by klient zapomniał o ważnym spotkaniu z nami, warto skorzystać z możliwości wysłania mu przypomnienia.
Przypomnienie może przybrać różną formę: możemy przesłać maila, wykonać telefon lub też możemy wysłać SMS. Którą metodę najlepiej wybrać?
Takie przypomnienie jest najmniej inwazyjne, gdyż wiadomość mailowa może zostać odebrana w dowolnym momencie czasu. Ma jednak taką wadę, że gdy klient nie ma stałego dostępu do poczty, nie odbiera jej na bieżąco siedząc przed komputerem lub nie otrzymuje powiadomień z programu pocztowego na telefonie komórkowym, bardzo łatwo może przegapić taką przypominającą wiadomość. Kolejną wadą jest to, że wiadomość może trafić do spamu lub zwyczajnie zaginąć pomiędzy innymi, wieloma wiadomościami jakie klient otrzymuje.
To najbardziej inwazyjna z form powiadomienia, gdyż wymaga poświęcenia większej ilości czasu, zarówno przez firmę jak i klienta. Co ważne, zajmuje czas klienta, gdyż musi on przeprowadzić rozmowę. W tej formie kontaktu ryzykujemy, że trafimy na niewłaściwy moment. To zakończyć może się tym, że klient nie odbierze telefonu. A w najgorszym przypadku odbierze i będzie niezadowolony lub wręcz zły z konieczności rozmowy. Silne, negatywne emocje związane z tą rozmową mogą przełożyć się na negatywne nastawienie do samej firmy. Ponadto taki telefon odebrany przez klienta w biegu nie odniesie oczekiwanego skutku, gdyż o spotkaniu przypomni jedynie do momentu zakończenia rozmowy. Oczywiście każdy z nas ma inną pamięć, ale często mamy tak dużo do zapamiętania, że kolejne informacje nie odnajdują swojego miejsca na dłużej w naszej pamięci, jeśli ich nie zapiszemy w odpowiednim narzędziu.
To optymalne rozwiązanie, jest połączeniem zalet wiadomości mailowej oraz rozmowy telefonicznej. SMS wysłany na telefon może zostać odczytany w dowolnym momencie przez klienta. Z reguły mało kto rozstaje się ze swoim telefonem komórkowym. Czasem jest tylko wyciszany w momentach, w których nie będziemy mogli go odebrać. Kiedy ponownie możemy włączyć dźwięk w telefonie, najpierw sprawdzamy, czy nie pojawiły się nowe powiadomienia, czy ktoś nie usiłował nawiązać z nami kontaktu. Zatem nawet jeśli wyślemy do klienta przypomnienie o spotkaniu, w czasie wyciszenia klient odbierze tę wiadomość. Oczywiście jak każde rozwiązanie i to ma swoją wadę, gdyż są również osoby, które nie uznają sms-ów (lub nie umieją z nich korzystać) i ani ich nie czytają, ani nie wysyłają, ale możemy przyjąć, że stanowią one marginalny odsetek wśród użytkowników.
Funkcję wysyłania wiadomości SMS odnajdziecie w TeleCube. Jest to bramka sms, z której można wysyłać wiadomości, nie tylko pojedynczo, ale również w hurtowej ilości.
Wirtualna centrala ma możliwość wysyłki SMS podpisanych losowym numerem, konkretnym przydzielonym numerem telefonu komórkowego, ale również pod nazwą firmy tak jak to robi wiele innych firm, w tym między innymi wiele banków, firm telekomunikacyjnych, czy również sieci sklepów (np. IKEA).
Powiadomienia można wykorzystać również w innych celach. Tych bardziej lubianych przez klientów np. poinformowanie o czekającym na niego rabacie na nasze usługi. Tych mniej lubianych np. przypominanie o zbliżającym się lub przekroczonym terminie płatności.
Przy wykorzystaniu funkcji wysyłki powiadomień do klientów należy pamiętać o wymogach prawnych jakie trzeba spełnić by móc ją realizować. Przede wszystkim należy mieć zgodę klienta na przesyłanie takich informacji, szczególnie tych dotyczących treści marketingowych.