maTeRIa – inspirujemy firmy, kolejna konferencja już za nami
W minioną środę tj. 21 listopada br. odbyła się III edycja, współorganizowanej przez nas konferencji z cyklu „maTeRIa – inspirujemy firmy”. Wydarzenie zostało zrealizowane przy współpracy z Regionalną Izbą Przemysłowo-Handlową w Gliwicach oraz Bankiem Spółdzielczym w Gliwicach. Tematem przewodnim eventu były Efektywne narzędzia i usługi marketingowe oraz zarządcze dla MŚP, a podczas przygotowanych prezentacji szerokie grono uczestników mogło wysłuchać znakomitych prelegentów.
Konferencja rozpoczęła się od oficjalnego powitania Uczestników przez Organizatorów przedsięwzięcia. Z ramienia RIP-H w Gliwicach zrealizowała je Anna Laszik (Koordynator ds. promocji i rekrutacji).
Bank Spółdzielczy w Gliwicach reprezentował Krzysztof Kochański (Prezes Zarządu), a Claude ICT Poland Sp. z o.o. (telefonia TeleCube.pl) Kamil Pietrasik (Dyrektor ds. Marketingu), który był również osobą prowadzącą wydarzenie i zapowiadającą prelegentów.
Po części oficjalnej głos oddano prelegentom.
Na początek swoją prelekcję wygłosił ww. Kamil Pietrasik. Omówił on bezpłatne i/lub niedrogie narzędzia marketingowe (m.in. graficzne, analityczne, pozycjonerskie), będące alternatywą dla ich częstokroć bardzo kosztownych odpowiedników.
Można było usłyszeć m.in. o Google Search Console, Xenu Link Sleuth, SEMSTORM, Canvie oraz Audacity.
Kolejnym prelegentem był Grzegorz Skiera, właściciel firmy Silence!
Przedstawił funkcjonalności, jakie oferuje narzędzie Google Ads, a także zdradził uczestnikom co zrobić, aby zoptymalizować kampanię reklamową i dzięki temu pozyskać większą ilość klientów.
W pierwszej części konferencji można było wysłuchać także prelekcji o bezpieczeństwie w sieci – jak chronić siebie i swoje finanse, kiedy na każdym kroku czyhają zagrożenia.
O tym jak nie dać się złapać w sieć i nie stracić pieniędzy przez nieuwagę podczas korzystania z bankowości internetowej opowiedziała Jolanta Siemieniaka, Wiceprezes Zarządu Banku Spółdzielczego w Gliwicach.
Po trzech prelekcjach rozpoczęła się pierwsza z zaplanowanych na ten dzień przerw networkingowych. Na początek, każdy z uczestników miał okazję przedstawić się i opowiedzieć krótko o firmie, którą reprezentuje.
Następnie można było oddać się luźnej rozmowie w mniejszych grupach.
…a prelegenci, co prawda nie w pełnym składzie, zrobili sobie kilka pamiątkowym fotografii.
Po przerwie, jako pierwsza wystąpiła Patrycja Górecka-Butora, Project Manager z firmy WhitePress.
Prelekcja skupiała się na obecnie jednym z najpopularniejszych trendów marketingowych, jakim jest influencer marketing.
W jej trakcie można było zobaczyć wiele przykładów, jak firmy wykorzystują influencerów w swoich kampaniach, a także dowiedzieć się jak nie dać się oszukać pseudo influencerom.
Następnie głos zabrała Barbara Sośnicka – Radca Prawny.
Podczas swojego wystąpienia przedstawiła m.in. podstawowe zagadnienia dotyczące RODO oraz omówiła aspekty związane z przetwarzaniem danych zgodnie z Rozporządzeniem.
Prelegentka chętnie odpowiadała na wszelkie pytania, a sama prelekcja wywołała niemałe poruszenie na sali.
Po tych dwóch wystąpieniach nadszedł czas na kolejną przerwę networkingową, w trakcie której można było przedyskutować omawiane tematy, a także wymienić się wizytówkami.
Blok wieńczący event, składający się z trzech prelekcji rozpoczął Mikołaj Winkiel, Chief Evangelist reprezentujący firmę Brand24 S.A.
W swojej prezentacji odpowiedział na pytanie, czy konieczne jest monitorowanie Internetu oraz w jasny sposób wyjaśnił jak zacząć to realizować i co można dzięki temu zyskać.
Uczestnicy musieli się maksymalnie skupić, bo Mikołaj wypowiadał zdania z zawrotną prędkością, acz co warte podkreślenia, nie zatracając przy tym ani przez moment logiki i przejrzystości swojej wypowiedzi. Gratulujemy!
Kolejną prelegentką była Ewa Sulewska, Community Manager w Click Community.
Opowiedziała o tym jak można pozyskać leady dzięki mediom społecznościowym, takim jak Facebook czy LinkedIn. Zaprezentowała również, jak można przygotować i przeprowadzić na nich swoją kampanię reklamową.
Ostatnią prelekcję poprowadził Szymon Słowik, bloger specjalizujący się w tematyce SEO, a także właściciel agencji Takaoto.
Z prelekcji można było dowiedzieć się między innymi, jak tworzyć strony www, żeby były funkcjonalne i prawidłowo przygotowane pod kątem pozycjonowania oraz…
jak dobierać treści, aby uzyskać wysokie wyniki w wyszukiwarce Google i dzięki temu zwiększyć ruch na swojej stronie www.
Tak oto konferencja dobiegła końca. Bardzo gorąco dziękujemy współorganizatorom, prelegentom oraz uczestnikom.
Konferencję oficjalnie uznajemy za zakończoną. Mamy nadzieję, że za sprawą niesłabnącego zainteresowania cyklem „maTeRIa – inspirujemy firmy”, już niebawem będziemy mogli ogłosić datę kolejnego spotkania.
Autorzy tekstu: Sandra Żołnierczyk, Kamil Pietrasik
Zdjęcia: Sandra Żołnierczyk