Ponad 30 osób wzięło udział w drugiej edycji (pierwsza odbyła się w listopadzie, zeszłego roku) konferencji, dotyczącej narzędzi oraz usług marketingowych i komunikacyjnych. Mieliśmy przyjemność współorganizować ją z Regionalną Izbą Przemysłowo-Handlową w Gliwicach. Tym razem prelekcje były skierowane do przedstawicieli sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Pomiędzy prelekcjami, w pokoju networkingowym, uczestnicy i prelegenci mogli porozmawiać ze sobą i wymienić się wizytówkami. Poniżej przedstawiamy krótką relację z tego eventu.

21 marca br. około 9:05, w siedzibie RIP-H w Gliwicach, rozpoczęła się konferencja „Efektywne narzędzia i usługi marketingowe oraz komunikacyjne dla MŚP”. Na wstępie przedstawiciele organizatorów, tj. Anna Laszik (reprezentująca RIP-H w Gliwicach) i Kamil Pietrasik (telefonia TeleCube.pl) przywitali się z uczestnikami i prelegentami oraz przedstawili plan i dookreślili kwestie organizacyjne eventu.

Anna Laszik i Kamil Pietrasik
Anna Laszik i Kamil Pietrasik

Pierwszy blok prelekcyjny – narzędzia marketingowe, technologie wizualne, omnichannel 

Pierwszą prelekcję poprowadził Kamil Pietrasik, a dotyczyła ona narzędzi marketingowych. Prowadzący przedstawił 16 propozycji, dokonując ich krótkiej charakterystyki oraz opisując ich główne zalety i możliwości wykorzystania. Uczestnicy mogli usłyszeć o takich rozwiązaniach jak np. Canva, Xenu Link Sleuth, Smartlook, Siteliner czy RIOT.

Kamil Pietrasik
Kamil Pietrasik

Kolejna prelekcja była autorstwa Łukasza Surówki i dotyczyła nowoczesnych technologii wizualnych w marketingu. Prowadzący (wspierany przez Tomasza Milera) opowiedział o wirtualnej rzeczywistości, prezentacjach 3D oraz innowacyjnych animacjach. Swoje wypowiedzi okrasił konkretnymi (oczywiście nowoczesnymi :)) wizualizacjami.

Łukasz Surówka
Łukasz Surówka

Pierwszy blok prelekcyjny zwieńczyła swoją prezentacją na temat omnichannel Justyna Trzupek. Słuchacze dowiedzieli się m.in. jak zwiększyć sprzedaż w swojej firmie, dzięki odpowiedniemu i przemyślanemu doborowi narzędzi i kanałów komunikacyjnych. Uczestnicy konferencji poznali również sympatycznego brand hero narzędzia SAREhub (platforma marketing automation) – Huberta.

Justyna Trzupek
Justyna Trzupek

Po pierwszym bloku prelekcyjnym uczestnicy i prelegenci udali się na poczęstunek, a także mieli możliwość przeprowadzenia rozmów w kuluarach.

Drugi blok prelekcyjny – VoIP, AdWords, Facebook Ads

Drugi blok rozpoczęła prezentacja zrealizowana przez Tomasza Dworakowskiego i Kamila Pietrasika. Uczestnicy mogli posłuchać, czym jest telefonia internetowawirtualna centrala telefoniczna oraz jakie korzyści przynosi jej wdrożenie w swojej firmie. Na koniec prelekcji Tomasz Dworakowski zaprezentował, jak w ciągu 6 minut, przy użyciu panelu Klienta telefonii TeleCube.pl, można opracować schemat i dokonać wdrożenia prostej wersji wirtualnej centrali telefonicznej.

Tomasz Dworakowski i Kamil Pietrasik
Tomasz Dworakowski i Kamil Pietrasik

Kolejnym prelegentem był Grzegorz Skiera. Opowiedział on o tym, w jaki sposób przygotować kampanie AdWords i Facebook Ads, aby były one ze sobą spójne, doprowadzały do konwersji i przyciągały klientów do naszych firm. Prowadzący zaprezentował również rozwiązania, które w ww. obszarach stosuje jego agencja.

Grzegorz Skiera
Grzegorz Skiera

Po zakończeniu prelekcji obyła się druga przerwa networkingowa, która z pewnością pozwoliła nawiązać uczestnikom wiele wartościowych kontaktów biznesowych.

Ostatni blok prelekcyjny – CRM i SEO

Trzeci, ostatni blok prelekcyjny rozpoczął Michał Stefaniak. Opierając się na własnych doświadczeniach, omówił tematykę programów do zarządzania relacjami z Klientami, czyli CRMów. Słuchacze usłyszeli m.in. o tym, w jaki sposób, korzystając z systemów CRM/helpdesk efektywniej zarządzać kontaktami z klientami. Michał z pewnością nie żałował przyjazdu, ponieważ mógł się przekonać, podczas sesji pytań, że CRM, który dostarcza jego firma, tj. Sugester, jest na Śląsku bardzo popularny.

Michał Stefaniak
Michał Stefaniak

Finalne wystąpienie autorstwa Szymona Słowika dotyczyło SEO. Jego temat brzmiał „Trendy vs. fundamenty – czyli co ma realne znaczenie w Pozycjonowaniu”. Prelekcja spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem wśród słuchaczy. Świadczyła o tym spora ilość pytań zadawana prelegentowi zarówno w trakcie prelekcji, po jej zakończeniu, jak również po skończonej konferencji. Nie ma się czemu dziwić. Temat pozycjonowania zawsze wzbudza dużo emocji, a nawet kontrowersji. Do tego mając do czynienia z takim ekspertem w tej dziedzinie, jak Szymon Słowik, można być pewnym, że 10 minut na sesję pytań to zawsze będzie zdecydowanie za mało.

Szymon Słowik
Szymon Słowik

Prelekcja Szymona Słowika była ostatnim punktem programu. Około godziny 14:00 konferencja oficjalnie się zakończyła.

Mamy nadzieję, że był to dla Wszystkich udany event. Utwierdzają nas w tym opinie usłyszane w jego trakcie oraz odpowiedzi dostarczone nam w ramach przeprowadzonej wśród uczestników ankiety mailowej, na jego temat.

Do zobaczenia na kolejnej edycji Konferencji, która odbędzie się prawdopodobnie jesienią tego roku.

Więcej zdjęć z konferencji jest dostępnych na Facebooku
www.facebook.com/TeleCubePL/posts/1635880626466954

Zdjęcia wykonane przez: Regionalna Izba Przemysłowo–Handlowa w Gliwicach.