automatyczny sms
Funkcja „SMS po rozmowie” pozwala na automatyczną wysyłkę SMSów na polski numer komórkowy, bezpośrednio po zakończonej rozmowie lub w z góry określonym przedziale czasowym od jej zakończenia.
Co więcej SMS możesz też wysłać jeśli planowana rozmowa nie doszła do skutku.
W treści SMSa możesz podać np. informację o godzinach funkcjonowania Twojej firmy czy też propozycję promocji albo po prostu podziękować w nim za rozmowę itp.
SMS po Rozmowie jest oferowany bezpłatnie w ramach 2 pakietów Wirtualnej Centrali tj. Premium i Elite (jako składnik usługi TeleCube PRO).
W przypadku niższych pakietów Wirtualnej Centrali jest to usługa dodatkowo płatna (19 zł netto / miesięcznie + 19 zł netto – jednorazowa opłata aktywacyjna) i nabywana m.in. wraz z Ankietą SMS i Kolejkami VIP w ramach TeleCube PRO.
Aby skorzystać z tej funkcji wejdź na panel Klienta, z górnego menu wybierz „Rozbudowa Centrali”, a następnie w „TeleCube PRO” kliknij na „SMS po Rozmowie”.
Realizacja wysyłki następuje według ustalonej przez Ciebie regułki, którą ustawisz wchodząc do odpowiedniej sekcji, przy użyciu butonika „Utwórz nową regułkę”.
Regułka obejmuje m.in. termin wysyłki; numery z których dzwoniłeś do Klienta lub na które Klient dzwonił do Ciebie; czas trwania danego połączenia; czy też jego status (odebrane, zajęte, brak odpowiedzi).
Gdy już ustalisz jakie kryteria muszą być spełnione żeby SMS został wysłany, należy jeszcze dookreślić szczegóły samej wysyłki (termin i treść):
- podać pole nadawcy (numer losowy, numer komórkowy zakupiony w TeleCube, własna nazwa),
- ustalić treść SMSa (możesz ją wpisać lub skopiować z wcześniej przygotowanego szablonu),
- dookreślić czy SMS ma zostać wysłany od razu, czy może dopiero po kilku czy kilkunastu minutach po realizacji połączenia,
- ustalić odstępy czasowe pomiędzy kolejnymi wysyłkami SMSa, na ten sam numer (w celu uniknięcia zbyt częstego wysyłania SMSów).
No i gotowe!
Jeśli połączenie spełni warunki reguły, zostanie na numer dzwoniącego wysłany SMS albo zaplanowana wysyłka będzie oczekiwać na realizację. W tym drugim przypadku, jeśli chcesz sprawdzić kiedy i do kogo ma zostać wysłany SMS, kliknij na „Wiadomości Oczekujące na Wysłanie”, a następnie zobacz jakie wiadomości czekają w kolejce, używając do tego wybranych filtrów.
Jeśli wysyłasz dużą liczbę SMSów do konkretnych osób czy firm i chcesz aby każdy z SMSów był spersonalizowany, oferujemy możliwość zautomatyzowania tej kwestii.
Wystarczy, że przygotujesz plik w postaci CSV i zawrzesz w nim te dane, które mają stanowić zmienne w wysyłanych wiadomościach. Następnie zaimportujesz go w Panelu Klienta i wpiszesz treść SMSa, z odpowiednim oznaczeniem miejsc, w których mają występować zmienne. I już będziesz mógł zrealizować wysyłkę.
Możesz różnicować/indywidualizować każdy SMS m.in. w kwestii:
- imienia i/lub nazwiska np. na powitanie „Witaj Janie”,
- informacji o przyznanych rabatach, „skorzystaj z rabatu 15%”,
- wiadomości o konkretnym upominku, promocji „gratulujemy 1 miejsca w naszym konkursie, odbierz nagrodę, tj. aparat fotograficzny”.
Opcja personalizowania wiadomości SMS jest bezpłatna. Ponosisz jedynie koszty samej wysyłki SMSa.
- Przygotuj plik CSV, w którym zawrzesz zmienne. W pliku zastosuj kodowanie UTF-8. Pamiętaj aby w pierwszej kolumnie umieścić numer telefonu odbiorcy. Pola/dane w pliku CSV oddziel przecinkiem lub średnikiem.
- Wejdź w zakładkę na panelu Klienta TeleCube „Bramka SMS” > „Wyślij SMS”.
- Kliknij w „Numery z pliku” > „Wybierz plik” i pobierz ww. plik CSV.
- Zaznacz pole przy „Spersonalizuj wiadomość SMS”.
- Przy „Pola oddzielone są znakiem:” wpisz odpowiedni znak, którego użyłeś w Twoim pliku CSV, do oddzielenia danych.
- W polu przy „Treść” wpisz treść wiadomości SMS. Wstaw wartości [%1%], [%2%], [%3%], itd., które są odpowiednikiem kolumn drugiej, trzeciej, czwartej, itd. w Twoim pliku CSV. Numery telefonów są traktowane niejako wartości „0”, stąd dane z drugiej kolumny oznaczamy [%1%], a nie jako [%2%].
Przykład: W 2 kolumnie w Twoim pliku CSV są podane imiona, np. Dawid, Piotr, a w 4 kolumnie np. rodzaje nagród: deskorolka, pralka. Gdy w ww. polu wpiszesz „Witaj [%1%], nagrodą, którą wygrałeś w naszym konkursie jest: [%3%]” to wiadomość SMS będzie miała następującą treść „Witaj Dawid, nagrodą, którą wygrałeś w naszym konkursie jest: deskorolka”, a kolejna „Witaj Piotr, nagrodą, którą wygrałeś w naszym konkursie jest: pralka”. - Kliknij w przycisk „Wyślij wiadomość SMS”, zweryfikuj prawidłowość wysyłki, dokonaj ostatecznej akceptacji i prześlij SMSy.
- Warto wiedzieć. W wersji testowej oferujemy możliwość odmiany imion w formie wołacza (np. Tomasz/Tomaszu, Dawid/Dawidzie). Pola, które mają zostać odmienione w wołaczu należy oznaczyć (wpisując wiadomość w polu „treść”) np. [%1.PL%], gdzie liczba reprezentuje kolumnę w pliku, a .PL oznacza żądanie konwersji na wartość wołacz.
SMS po rozmowie wraz z innymi opcjami (m.in. funkcjami Ankieta SMS i Kolejki VIP) tworzą w TeleCube usługę o nazwie TeleCube PRO.
Z funkcji SMS po Rozmowie, w pakietach E-centrali – Premium oraz Elite, możesz korzystać bezpłatnie. Jednakże każda wysłana wiadomość SMS jest rozliczana zgodnie z cennikiem TeleCube.
W przypadku niższych pakietów wirtualnej centrali, korzystanie z funkcji SMS po Rozmowie (w ramach TeleCube PRO), jest dodatkowo płatne. Wynosi 19 zł netto / miesięcznie. Jednorazowa opłata aktywacyjna usługi TeleCube PRO, tj. m.in. SMS po rozmowie, Ankiety SMS, i Kolejki VIP wynosi 19 zł netto.
Koszt wysłania SMSa za pomocą SMS po Rozmowie wynosi od 16 gr netto – sprawdź ceny SMSów.
Jeśli podpisałeś umowę okresową (postpaid) na jakikolwiek pakiet e-centrali możesz skorzystać z miesięcznej puli bezpłatnych SMSów. Ilość SMSów zależy od danego pakietu i kosztu SMSa.