4. Czym jest telefon IP, bramka VoIP i Softphone?

Telefon IP to cyfrowe urządzenie, które wygląda zupełnie jak zwykły telefon. Taki telefon jest już przygotowany do pracy z wirtualną centralą. Jeżeli firma posiada już telefon IP, który wspiera konta SIP, można wykorzystać go w TeleCube. Jeżeli taki zakup jest dopiero planowany, telefon IP zapewni najwyższą jakość połączeń.

Bramka VoIP umożliwia wykorzystywanie obecnych (tradycyjnych) telefonów stacjonarnych, telefonów bezprzewodowych, telefaksów, itp. do pracy z wirtualną centralą TeleCube. Bramka VoIP zmienia sygnał analogowy, generowany przez tradycyjne urządzenia, na sygnał cyfrowy. Ten sygnał za pomocą połączenia internetowego jest przekazywany do wirtualnej centrali.

Każda bramka ma zdefiniowaną liczbę portów. Jeden port służy do podłączenia jednego tradycyjnego aparatu telefonicznego i umożliwia tym samym prowadzenie jednej rozmowy. W ofercie posiadamy bramki z jednym portem lub do 24 portów.

Softphone to program o funkcjach telefonu, który działa na m.in. na komputerze czy telefonie komórkowym. Korzystając z odpowiedniego oprogramowania, np. TeleCube SIP, można realizować połączenia z własnego komputera czy laptopa przy użyciu słuchawek z mikrofonem. Dla podróżujących, wygodnym rozwiązaniem będzie możliwość „wożenia ze sobą” numeru telefonicznego. Dzięki temu rozmowy można realizować wszędzie tam, gdzie istnieje stabilne połączenie z Internetem. W przypadku połączeń wykonywanych poza granicami kraju, nie są naliczane żadne dodatkowe koszty roamingowe.