Polityka logowania do Panelu Klienta i 2FA w TeleCube
Lato, wakacje, podróże… Chroń swoje konto w TeleCube przed nieuprawnionym dostępem, korzystając z nowych zabezpieczeń logowania do Panelu Klienta TeleCube, jakie wprowadziliśmy. Zwiększ bezpieczeństwo swojego profilu i ciesz się spokojem, mając pewność, że Twoje dane są bezpieczne.
Stale udoskonalamy system bezpieczeństwa kont Klientów TeleCube, aby osoby nieupoważnione nie uzyskały dostępu do danych na nich zawartych. W tym celu wprowadziliśmy dwa nowe zabezpieczenia Panelu Klienta TeleCube – politykę logowania oraz dwupoziomowe uwierzytelnianie 2FA, które znacznie ograniczą możliwość logowania przez osoby nieuprawnione.
Tworząc nową politykę logowania do Panelu Klienta, zabezpieczysz swoje konto przed logowaniem się z nieautoryzowanych adresów IP czy poza wyznaczonymi godzinami dostępu.
Aby skorzystać z tej funkcji, wejdź na swój Panel Klienta TeleCube, a następnie w zakładki „Konto i Finanse” > „Zabezpieczenie portalu”.
Utwórz nową politykę, nadaj jej nazwę oraz zdecyduj, w jakim okresie ma obowiązywać. Pamiętaj, że w tym przypadku data 2037-12-31 oznacza nieskończoność.
Zdecyduj, czy logowanie ma być możliwe ze wszystkich adresów IP, czy tylko z wybranych, uznanych za dozwolone. Możesz dodać pojedyncze adresy IP lub całą podsieć.
Możesz również ograniczyć dostęp do Panelu Klienta w poszczególnych dniach i przedziałach czasowych. W tym celu zaznacz odpowiedni checkbox i wybierz dni tygodnia oraz godziny, w jakich logowanie będzie możliwe. Jeśli warunki czasowe są powtarzalne, kliknij niebieską strzałkę na końcu wiersza z dostosowanym już przedziałem godzinowym i wybierz, jakich jeszcze dni tygodnia powinien dotyczyć.
Po uzupełnieniu warunków, jakie muszą zostać spełnione, aby logowanie było możliwe, zapisz politykę. Pojawi się nowy moduł, w którym możesz dodać pracowników, których polityka ta ma dotyczyć.
Członków polityki możesz również w każdej chwili dodać wchodząc kolejno w zakładki „Konto i Finanse” > „Użytkownicy portalu”, a następnie klikając żółtą ikonkę „Zmień dane pracownika” przy odpowiednim pracowniku.
Oprócz polityki logowania możesz także włączyć dwupoziomowe uwierzytelnianie 2FA. W tym przypadku, aby logowanie przebiegło pomyślnie, oprócz loginu i hasła, każdorazowo konieczne jest podanie również zmiennego, 6‑cyfrowego kodu autoryzacyjnego, automatycznie generowanego przez aplikację Google Authenticator. Dzięki temu Twoje konto będzie dodatkowo zabezpieczone przed dostępem nieupoważnionych osób.
W celu dodania funkcji 2FA do swojego konta postępuj według poniższych kroków. Zachęcamy również do zapoznania się z naszym krótkim tutorialem o zabezpieczeniu 2FA.
- Wejdź na Panelu Klienta TeleCube kolejno w zakładki „Konto i Finanse” > „Użytkownicy portalu” i kliknij ikonkę „Zmień dane pracownika” przy pracowniku, dla którego chcesz uruchomić funkcję 2FA.
- Zaznacz checkbox przy „Wymagaj dwupoziomowego uwierzytelnienia (2FA)” i zapoznaj się z wyświetloną instrukcją.
- Pobierz aplikację Google Authenticator na swoje urządzenie, np. telefon z systemem Android.
- Uruchom zainstalowaną aplikację i zeskanuj kod QR znajdujący się na Panelu Klienta.
Pamiętaj, aby osoba, która ma mieć dostęp do logowania się do konta, miała możliwość pobrania aplikacji i zeskanowania kodu QR, w celu odczytywania kodu autoryzacyjnego.
- Zapisz ustawienia, a następnie wyloguj się, aby sprawdzić, czy wszystko działa poprawnie.
- Zaloguj się do swojego konta. W wyświetlonym pop-upie wprowadź kod odczytany z aplikacji Google Authenticator i kliknij zaloguj, by przejść do swojego Panelu Klienta TeleCube.
Jeśli wszystko przebiegło pomyślnie, Twoje konto zyskało nowe zabezpieczenia. W ten sposób wzmocniłeś ochronę swoich danych zawartych na Panelu Klienta TeleCube.
Jeśli wystąpiły jakiekolwiek pytania, zachęcamy do kontaktu z Biurem Obsługi Klienta. Jesteśmy dostępni poprzez maila (info@telecube.pl), telefonicznie pod numerem 221 13 14 15 lub poprzez czat. Pracujemy od poniedziałku do piątku, między 9:00 a 17:00.