Przekierowanie połączeń to opcja pozwalająca na automatyczne przekierowanie rozmowy przychodzącej (na numer TeleCube) na wybrany numer zewnętrzny lub na pocztę głosową, według przygotowanego wcześniej schematu. Takie przekierowanie można ustawić na dowolnym numerze TeleCube, gdy np. nie jest on odbierany przez jakiś czas (np. 20 sekund) i/lub w określonych przedziałach czasowych np. poza godzinami funkcjonowania biura czy też w wybrane dni, w konkretnych godzinach. Dzięki temu przebywając w terenie lub na urlopie możemy:
- odbierać połączenia dzwoniące na nasz numer TeleCube na tzw. telefonie zewnętrznym np. telefonie komórkowym lub innym telefonie stacjonarnym,
- skierować dzwoniącego na pocztę głosową i poprosić o pozostawienie wiadomości, którą będziemy mogli później odsłuchać za pomocą poczty email.
Przekierowanie połączeń jest bardzo przydatne w sytuacjach gdy wiemy, że w określonym czasie nie będziemy mogli odebrać połączenia pod numerem stacjonarnym TeleCube, np. poza godzinami pracy lub z powodu wyjazdu.
To rozwiązanie polecamy szczególnie tym przedsiębiorcom, którym zależy na tym by Klient mógł się z nimi skontaktować również poza godzinami pracy oraz których pracownicy często przebywają w terenie np. firmom budowlanym.
Schemat przekierowania połączeń można ustawić na Panelu klienta.
Przekierowanie na numer zewnętrzny
- Na głównej stronie panelu kliknij w zakładkę „Wirtualna Centrala”, a następnie „Moje Numery Zewnętrzne”.
- Kliknij w zielony przycisk „Dodaj numer zewnętrzny”, umożliwiający dodanie numeru zewnętrznego i wprowadź dany numer/y. Ponieważ będziesz chciał kierować połączenia poza Twoją wirtualną centralę, należy zdefiniować numer zgodnie ze standardem wybierania. Połączenia kierowane na polskie numery należy podać w 9-cyfrowym formacie (wraz z kierunkowym); połączenia zagraniczne należy zacząć od podania „00” na początku.
- Wprowadzając dany numer możemy wybrać formę jego prezentacji.
Prezentacja pasywna – polega na wyświetlaniu numeru, z którego dzwoniono (numer dzwoniącego).
Prezentacja aktywna – pokazuje nam numer, który dana osoba wybrała (Twój numer w TeleCube). - Po wprowadzeniu numerów zewnętrznych, przejdź na główną stronę panelu i wejdź w „Wirtualna Centrala” > „Moje Centralki”.
- Wejdź w wybrany schemat (klikając ikonkę „Edytuj schemat”) lub utwórz nowy, następnie w danym schemacie kliknij w zielony przycisk z krzyżykiem i rozwiń listę „Wstaw numer zewnętrzny”, a z rozwijanej listy wybierz dany numer. Numer pojawi się na schemacie. Możesz teraz odpowiednio ustawić przekierowanie w Twoim schemacie np. jeśli jakiś numer TeleCube nie odbiera przez 30 sekund, następuje przekierowanie na numer zewnętrzny lub takie przekierowanie następuje od razu itp.
Przekierowując połączenie na numer zewnętrzny, należy pamiętać o tym, że będzie ono rozliczane według taryfy TeleCube. Od momentu przekierowania odbiorca płaci za to połączenie i jeśli np. numerem zewnętrznym jest polski numer komórkowy, a rozmowa trwa 2 minuty, to odbiorca (czyli Państwo) zapłacą za rozmowę 22 grosze netto (według stawki na dzień 13.07.2021 r., tj. 11 groszy netto / minutę). W celu zmniejszenia kosztów, proponujemy wyłączyć usługi, które mogą odbierać połączenie (np. poczta głosowa).
Po wejściu na Panelu Klienta w zakładkę Wirtualna Centrala, a następnie Konta SIP wewnętrzne możemy w boxie zawierającym konkretny numer wewnętrzny sprawdzić/zweryfikować (w polu Prezentacja numeru) numer miejski, który pokaże się na urządzeniu odbiorcy.
Przekierowanie na pocztę głosową
- Na głównej stronie panelu wejdź w „Wirtualna Centrala” > „Moje Centralki”.
- Wejdź w wybrany schemat lub utwórz nowy > wybierz z górnego menu ikonkę „Wstaw element poczty głosowej”. Dokonaj jej odpowiednich ustawień i wstaw ją do Twojego schematu. Więcej na temat poczty głosowej znajdziesz tutaj.