Funkcja, dzięki której dzwoniący może pozostawić Tobie informację głosową, w postaci nagrania. Nagranie może zostać wysłane na dowolny (wybrany przez Ciebie) adres mailowy lub doręczone na konkretny numer wewnętrzny*.
Aby udostępnić możliwość pozostawienia wiadomości głosowej, gdy:
- połączenie jest realizowane poza godzinami pracy,
- nikt nie może aktualnie odebrać połączenia (np. nie ma nikogo w biurze),
- dany numer jest do tego dedykowany (np. gdy chcesz by klienci pozostawiali konkretne informacje, dzwoniąc pod ten numer).
Jeśli posiadasz centralę TeleCube:
- w głównym menu wejdź do opcji „Wirtualna Centrala”, a następnie wybierz „Moje Centralki”,
- przejdź do schematu wirtualnej centrali, do którego chcesz dodać element poczty głosowej,
- kliknij w zielony przycisk z krzyżykiem i wybierz ikonę poczty głosowej (ikona taśmy),
- podaj numer wewnętrzny* lub adres e-mail na jaki mają być wysyłane pozostawione wiadomości,
- wgraj zapowiedź jaką chcesz by usłyszała osoba po połączeniu się z Twoją pocztą głosową lub skorzystaj z wirtualnego lektora,
- ustaw maksymalny czas nagrywanej wiadomości lub wpisz „0” gdy nagranie pozostawione na poczcie może mieć dowolną długość,
umieść funkcję „Poczta głosowa” w miejscu (schemacie centrali), w którym chcesz by była aktywna.
Jeśli nie posiadasz centrali TeleCube:
- wejdź w głównym menu w „Wirtualna Centrala” > „Konta SIP (Wewnętrzne)”,
- kliknij przy danym numerze w przycisk umieszczony po prawej stronie,
- wybierz „Edytuj ustawienia konta SIP”,
- przejdź do zakładki „Poczta Głosowa (Voice2Mail)” i zaznacz pole przy „Włącz usługę poczty głosowej”,
- ustal kod PIN, podaj adres mailowy, nagraj lub załącz komunikat powitalny (aby nagrać wiadomość powitalną należy wybrać na telefonie *98 > kod PIN > 0), a następnie zaznacz w jakich sytuacjach ma być emitowana zapowiedź powitalna.
System przechowuje w danym momencie maksymalnie 100 nagrań. Należy zatem pamiętać, aby je co pewien czas usuwać.
* W przypadku nagrania pozostawionego na numerze wewnętrznym jego długość może wynosić maksymalnie 20 minut. W przypadku nagrania na pocztę email nie ma ograniczeń czasowych.
Zachęcamy do obejrzenia filmu, w którym przedstawiamy w jaki sposób wdrożyć w swojej firmowej centralce funkcję poczty głosowej. Życzymy udanego seansu!